25 Jun 2012

Kisah Di Sebalik Panadol




Dah beberapa hari tekak rasa tak selesa. Telan makanan je rasa perit semacam. Dah berbotol-botol air suam ditelan, rasa perut pun dah kembung, penuh dengan air.

Sejak siang tadi sampai sekarang ini kepala pula rasa berdenyut-denyut je. Dah sapu minyak angin tapi tetap sama jugak.

Harap la tak demam, nanti siapa pula yang nak gi lawat papa dan hantar makanan untuk dia kan. Sian papa.

Puteri ni jenis liat telan ubat.Macam dah fobia. Panadol yang sekecil itu pun bila telan terasa macam nak tersangkut dekat kerongkong. Jangan tak tau puteri ni pernah tercekik panadol masa remaja dulu. Time tu puteri tengah demam, jadi berbekalkan dengan segelas air suam ditangan, puteri telanlah sebiji panadol. Entah macam mana, panadol tu tak terus kebawah tapi tersangut kat kerongkong. Masa tu terasa macam tak boleh bernafas dah sebab panadol tu seolah dah tutupkan saluran pernafasan. Bila telan air pun macam dah tak boleh masuk dah air tu.

Masa tu sib baik mama ada berhampiran, mama cepat-cepat tepuk kuat-kuat belakang badan puteri. Terus panadol tersembur keluar...hukk 

Sejak tu kalau nak telan panadol, puteri potong setengah, tak pun potong empat..hikk

p/s rasa macam nak makan sup cendawan..ada yang sudi nak masakkan? 




10 ulasan:

Ayie Abas berkata...

ayie pun masa kecik dulu takut gak mkn pil..takut tersangkut kat kerongkong....hehe

tapi dah dewasa nih...x pernah lagi pil tersangkut...agaknya lubang kerongkong dah lebar kot?...haha3

kaishin berkata...

owh..memang fobia la kalau jadi camtu, nasib baik takde apa-apa kan..

sup cendawan, sedap tu..tolong makan je lah hehe :D

thomas berkata...

kalau tak boleh lagi,
cairkan dlm sudu dgn sikit air.

azie namico berkata...

Kikiki...itu baru sebijik pil , klu berbiji2 di telan sekali gus mcm mana pulak ya...confirm x mkn dah ubt lepas tu...fobia eh ?

Sup cendawan makan masa panas2 ...memang sedap !

caliph shuriken berkata...

klau kna telan satu set 6 pil satu hari cmner laa agaknya, erkk...

puteri kasih berkata...

@Ayie : puteri dah tak berani dah...hhehehe

puteri kasih berkata...

@Kaishin : tulah nasib baik tak apa-apa.

oloh ingatkan nak tolong masakkan :(

puteri kasih berkata...

@Thomas : good idea bro :) thanks

puteri kasih berkata...

@Azie : pil2 kecik tak kisah. Yang saiz panadol tu yang wat risau..hehe

puteri kasih berkata...

@Caliph : erk satu set? saya blendkan wat jus :P