2 Feb 2013

250,000 Account Twitter Kena Hack?



Lamanya tak menaip disini. Anyway tak terlambat untuk wish Happy February kat korang semua kan. Nampaknya bulan februari dah menjelang tiba. Boleh dikatakan puteri agak puas hati juga dengan segala apa yang telah puteri laksanakan di bulan Januari. Now its time to think about februari plak. Korang bagaimana pula?

Berbalik kepada tajuk untuk entri ni. Twitter kena hack? Twitter account siapa yang kena hack? Ok nak dijadikan cerita anggaran sebanyak 250,000 account twitter telah dihack. Namun mujurlah pihak twitter telah berjaya mengesan dengan awal dan telah shut down proses tersebut. Unfortunately ada kemungkinan, hackers tersebut telah berjaya mengakses ke username, email, pasword dan info-info penting yang lain.

Kesemua 250,000 account twitter yang terlibat telah direset password mereka dan bakal dihubungi oleh pihak twitter. Syukurlah jika account twitter kita tidak berjaya digodam. Namun untuk langkah berjaga-jaga..elok rasanya kita ramai-ramai tukarkan password.

Untuk maklumat lanjut tentang isu ini..korang boleh view kat SINI

Password memang kena guna yang strong untuk selamat dari digodam. Dan kalau boleh cubalah guna password berbeza untuk setiap account yang kita miliki. Bahaya kalau guna semuanya password yang sama (peringatan untuk diri sendiri)

Blog ini masih dalam proses makeover..so far ok tak? ^_^

With Love <3
PUTERI KASIH



4 ulasan:

Unknown berkata...

tweeter ayie guna tuk send link entry jer...haha :P

dah berubah blog kedua puteri ni..lebih bagus sbb berbeza dari blog baby comel...spt sebelumnya....

Unknown berkata...

Comeyyy sangat !i like pinky puteri....ahaks
awesome puteri nie...

Karen Monica berkata...

@Ayie : puteri guna twitter untuk ping dan luahan perasaan..haha

Karen Monica berkata...

@Azie : I like pinky too..hehe Awesome eh? weeeee hehe