6 Ogo 2012

Bila Dah Sampai Masanya

Mitten dalam kenangan :(


Bangun pagi tadi, seperti biasa puteri suapkan Mitten susu. Namun hari ini Mitten langsung tak nak telan susu tu. Puteri belai dia, nak pujuk dia minum tapi rasa macam tak sedap hati pula sebab seluruh badannya dah terasa agak sejuk. Selalunya kaki dia je yang sejuk.

Puteri cuba kejutkan dia macam selalu. Selalunya dia akan buka mata untuk seketika tapi kali ini dia buka mata dan pandang puteri. Lama dia renung puteri. Masa tu juga puteri cuba suapkan dia susu dan dia telan sikit je tapi matanya masih terus renung puteri.

Lepas tu puteri suruh dia tidur semula sebab tengok cara dia bernafas dah lain macam je. Macam susah je nak tarik nafas. Dia pejam mata semula lepas tu.

Lepas dua jam camtu, puteri pergi suapkan dia susu semula. Kali ni langsung dia tak boleh telan dah susu tu. Mata dia pun dia tak nak buka dah. Jadi puteri biarkan dia tido.

Sejam kemudian, puteri gi tengok dia semula tapi dia dah berhenti bernafas dah. Nangis puteri tengok dia dah terbaring kaku tak bernafas lagi. Tapi nak buat camna kan..masanya dah sampai.

Kepada korang semua, terima kasih sebab mendoakan Mitten yer


p/s tak boleh tulis panjang lagi..tak pasal-pasal banjir blog puteri ni nanti

17 ulasan:

caliph shuriken berkata...

nk wt cmner kn, sekurang2nya awk dh usaha yg terbaik...

kaishin berkata...

sampai masa dia dah..setiap yg bernyawa pasti akan mati kan..

azie namico berkata...

Ermmm...nak buat mcm mana setakat itu sahaja kehidupannya...sabar ya puteri mungkin ader hikmah !

Fami berkata...

dah tiba masa dia.. sabar ye..

Ayu Iman berkata...

sabar ya puteri..insyaallah ade yg lain nty..

Bulan Syurga Firdausi berkata...

x pe la..da ajal dia :)

mama annezz berkata...

bersabarlah sayang.. princess dah berikan yang terbaik hingga nafas terakhirnya..

tirahzairi berkata...

takziah....saba ea

Puteri Kasih berkata...

@caliph : dah ajal kan

Puteri Kasih berkata...

@kaishin : yer abg :(

Puteri Kasih berkata...

@Azie : thanks :)

Puteri Kasih berkata...

@Fami : :)

Puteri Kasih berkata...

@Ayu Iman : thanks :)

Puteri Kasih berkata...

@Bulan syurga firdausi : ha ah

Puteri Kasih berkata...

@Mama Annezz : terima kasih mama :)

Puteri Kasih berkata...

@Tirahzairi : thanks tirah :)

aswadz berkata...

takziah puteri. walaupun lmbt aku wish.