7 Jun 2012

Kekal Bahagia Bersama Berdua



Nak jiwang sikit boleh kan..hikk

Nak share satu cerita ini dengan korang. Semalam puteri ke Melaka menemani mak sedare puteri yang teringin bertemu dengan kawan lama dia.

Di sana puteri berjumpa dengan satu pasangan suami isteri. Usia mereka dah 50an. Dan mereka telah berkahwin selama 25 tahun.

Tapi apa yang puteri perhatikan, hubungan antara mereka berdua ibarat pasangan yang baru mula hangat bercinta. Sangat mesra dan manja. So suwittt.

Masa tu boleh pula puteri berangan, bila dah kahwin nanti nak bahagia dan mesra macam mereka berdua.

Puteri suka manjakan insan yang puteri sayang. Sentiasa nak pastikan mereka rasa disayangi dan dihargai. Sebab tu leh berangan jauh sampai camtu.

Tapi untuk memastikan sesuatu perhubungan tu mesra dan manja perlukan kedua-dua pasangan untuk mempunyai perasaan yang sama. Kata orang sehati sejiwa. Saling give and take.

Kena pandai mencurahkan rasa sayang dan buat pasangan rasa dihargai.

Puteri yakin bila masing-masing dah rasa dihargai dan disayangi, perasaan cinta itu akan semakin kukuh dan kedua-dua pasangan pasti akan menemui sinar kebahagiaan yang diidamkan.

p/s buat masa ini dapat berangan jelah..hukkk

Sumber gambar : encik google


13 ulasan:

Ayie Abas berkata...

pasangan yg mcm tu selalunya mereka pegang pd janji satu sama lain... :)

kaishin berkata...

tolak ansur tu penting kan..baru la kekal selamanya..insyaAllah :D

azie namico berkata...

Setia dan saling menghargai satu sama lain...

zana berkata...

mesti orgnya memahami dan setia.. :D alangkah bahagianya dia ken :)

Bulan Syurga Firdausi berkata...

subhanallah...umpama Nabi Muhammad saw dgn isteri2nya :) nabi sgt mulia dgn pasangan2nya...

puteri kasih berkata...

@ayie : setiap pasangan pasti akan berpegang pada janji yang satu

puteri kasih berkata...

@Kaishin : ha ah betul tu..kalau tak bertolak ansur...hancurla hubungan itu

puteri kasih berkata...

@azie : itu yang penting kan :)

puteri kasih berkata...

@zana : ha ah..nampak sangat bahagia

puteri kasih berkata...

@Bulan Syurga Firdausi : harapanya pasangan lain pun dapat kebahagiaan yag sebegitu kan

caliph shuriken berkata...

klau serasi mmg best kn ^^

puteri kasih berkata...

@Caliph : betul tu awak. Bila serasi memang bahagia ^^

puteri kasih berkata...

@Caliph : betul tu awak. Bila serasi memang bahagia ^^